Sänky pyykinkuivaustelineestä

Miten vaikeaa on tietää mitä oma pieni lemmikki haluaa ja tarvitsee kun kommunikaatio välillämme on niin vajavaista. Tämän huomasin äskettäin kantapään kautta.

Leon sänky

Nukutaan kaikki makkarissa. Lintu nukkuu häkissään, poika omassa sängyssään ja minä omassani. Vain yksi oli ilman omaa paikkaa ja niinpä hänestä tuli kiertolainen. Hän nukkui vuorotellen meidän kaikkien vieressä ja ikkunalauta häkin vieressä ei varmaan ollut niin viihtyisimpiä alustoja.

Leon sänky

Eräänä päivänä Leo tiputti ryijyn seinältä. Poikani oli reissussa silloin niin laitoin sen pyykinkuivaustelineen päälle odottamaan että Jani ripustaisi sen takaisin. Ne muutamat yöt olivat Leolle juhlaa kun hän pystyi turvallisesti venymään täyteen mittaansa ja nauttimaan jalat taivasta kohti kokonaisista öistä.

Leon sänky

Minun vierestä Leo usein tipahti lattialle koska joutui nukkumaan liian reunalla. Putoaminen koskee kissaan ihan samalla tavalla kuin ihmiseenkin ja se harmitti minua kovasti. En keksinyt kuitenkaan ratkaisua ennen kuin Leo itse näytti hyvän paikan sängylleen.

Leon sänky

Ryijy pääsi takaisin omalle paikalleen ja Leolle löytyi kirpparilta pehmusteet pyykinkuivaustelineen päälle. Voi sitä onnea! Leon ei ole tarvinnut pudota enää kertaakaan ja joka ilta hän menee omaan sänkyynsä nukkumaan ja aamulla nousee samaan aikaan vessa-asioille kuin minä. Vaikuttaa siltä että hyvien yöunien jälkeen meillä on myös tasapainoisempi ja rauhallisempi kissa joka kiittää joka aamu puskemalla.

Leon sänky

Pehmusteet kelpaavat myös pesuhetkelle ja päikkäreille ja harvemmin häntä näkeekin muualla nukkumassa. Olipa kerrassaan oivallinen ostos josta on iloa pitkäksi aikaa ja olen iloinen että Leo pystyi sen minulle kertomaan. Toivottavasti osaan paremmin jatkossa tulkita kissa ystäväni tarpeita ja tehdä nautittavamman elinympäristön.

Leon sänky

Nukutaan hyvin ja herätään levänneenä uuteen päivään.

Kommentit

Suositut tekstit